Kiellegging Baukelien II

Met het lijmen van een munt in de kiel is gistermiddag het officiƫle startschot gegeven voor de bouw van onze sleepboot "Baukelien II" , een gezamenlijk project van onze Scoutinggroep en ROC Friese Poort in Sneek.
Na een welkomstwoord van de projectgroepen plaatste Lennart samen met de studenten en docenten van de opleiding Maritieme Techniek een munt in de kiel; een traditionele ceremonie die het schip geluk en voorspoed brengt.
Door de start van dit project is de samenwerking tussen de opleiding Maritieme Techniek en onze Scoutinggroep nog sterker geworden. Wij zijn erg dankbaar voor deze kans en het enthousiasme van de teams van de Friese Poort. We hopen dat we met dit project nog meer jeugd en jongeren enthousiast kunnen maken voor de maritieme sector en de watersport rondom Sneek. Dankzij een fikse startsubsidie van het Old Burger Weeshuis was het mogelijk om het nieuwbouw project al zo snel op te starten. De planning is dat het casco eind januari 2023 gereed zal zijn. Wij kunnen niet wachten!

202203034699