Vrijwilligersdag 2016

Woensdag 7 december is het vrijwilligersdag, een dag waarop eigenlijk alle vrijwilligers een bloemetje verdienen!

Vrijwilligers zijn namelijk onmisbaar in deze maatschappij.
Op scholen, in verzorgingstehuizen en bij verenigingen zijn vele handen aan het werk om klusjes te doen die anders zouden blijven liggen.
Ook bij Greate Pier draait alles om mensen die uit zichzelf zaken regelen en zich belangeloos inzetten om te zorgen dat anderen een mooie opkomst hebben.
Velen zijn in hun vrije tijd bezig met het onderhouden van de boten, opkomsten, het terrein en het clubhuis. Sommigen hebben een bestuursfunctie en regelen veel achter de schermen, er zijn er ook die vergaderingen voorbereiden en notuleren; niet altijd de leukste klussen maar wel heel belangrijke! Dan heb je de mensen die naast school en werk ook nog de tijd en de energie hebben om in het weekend een groep te begeleiden, fantastisch toch! En niet te vergeten; de scoutingkampen, velen jongeren (en niet zulke jongeren) besteden hun vakantie aan het voorbereiden en begeleiden van een meerdaags kamp. Als het mooi weer is dan is dat een feest maar regent het de hele tijd dan is zo’n kamp meer dan een uitdaging…..

Toch wordt ook een regenachtig kamp altijd een succes omdat een beetje leiding niet zo snel opgeeft (Zijn we achter gekomen). Er wordt in teamverband aangepakt, op de juiste momenten en als het dan lukt om met weinig middelen een mooi resultaat neer te zetten dan is iedereen trots.

Het geeft dus een goed gevoel om jezelf belangeloos in te zetten voor de maatschappij;
“iets doen om ertoe te doen en anderen te helpen”

Alle vrijwilligers van Greate Pier hartelijk dank voor de inzet!​

Aldus een ouder vanuit onze groep.
Wij zijn als groep trots op onze vrijwilligers. Zonder hen hadden we niet kunnen bestaan.
Dus leiding, bestuur, vrijwilligers, en ouders bedankt voor jullie inzet!

96765413bdba50b621fd90e420b76d31cd1e719d