logo scouting blauw

~ 100ste lid Scoutinggroep Greate Pier Sneek ~

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar sinds kort heeft Scoutinggroep Greate Pier 100 leden. Sterker nog, sinds dit bericht zijn het er al meer dan 100! Het 100ste ingeschreven lid van de speltak zeeverkenners is zaterdag 11 november in het zonnetje gezet door de leiding en leden van de gehele scoutinggroep. Dit grote aantal leden is uniek, want de groep heeft nog nooit zoveel leden gehad.

Scoutinggroep Greate Pier, die al sinds 1936 bestaat, is een groeiende scoutinggroep voor jong en oud. De laatste jaren is de groep sterk bezig met het extra bieden van scoutingactiviteiten voor alle jeugd. En dat werpt zijn vruchten af. Het zorgt voor gemotiveerde leden, leiding en bestuursleden die zich voor 100% inzetten.
De van oorsprong traditionele zeeverkennersgroep is een scoutinggroep die in de zogenaamde ‘watertak’ van scouting zit. Dat houdt in dat zij zich bezig houden met het alles op en rondom het water. Het waterrijke Sneek is een prachtige locatie voor de waterscouting. De groep zag zijn aantal leden al een tijd gestaag en stabiel groeien. Daardoor is het aantal leden boven de 100 niet helemaal verrassend. Maar natuurlijk wel een hele leuke gebeurtenis en iets om trots op te zijn!

Scouting, het grootste verenigingsverband in Nederland, is populair. Veel groepen hebben zelfs een wachtlijst. En ouders die zelf op scouting hebben gezeten, doen hun kroost vaak ook op scouting. Zij willen dat hun kinderen zich breed ontwikkelen en dat ze veel buiten zijn. Kinderen zelf vinden het vaak heel spannend om buiten en op/rondom het water van alles te doen zoals varen, zwemmen, roeien, zeilen, vlotbouwen, kabelbanen bouwen, kamperen, etc. Bovendien worden er op scouting heel snel vrienden gemaakt, vaak voor het leven.

Vanuit het Scouting Centrum Sneek aan het Top worden het hele jaar door elk weekend vele activiteiten georganiseerd. Kinderen kunnen hier altijd vrijblijvend een kijkje komen nemen. In een gezellige structuur werken kinderen samen, beleven ze avonturen en maken ze heel veel lol! Of dit met 10 of 100 is maakt niet uit. Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Edit100web