logo scouting blauw

Corona update 12 maart 2020

Vandaag heeft het kabinet nieuwe maatregelen getroffen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Als gevolg hiervan heeft Scouting Nederland haar advies aangescherpt wat betreft de opkomsten van onze groep.
Scouting Nederland adviseert alle scoutinggroepen om de opkomsten tot nadere orde niet door te laten gaan.
​In onze groepsspellen en activiteiten vindt relatief veel fysiek contact plaats. Met dit besluit sluiten we ons aan bij het advies van het kabinet om sociale contacten in het algemeen sterk te beperken.
Onze scoutinggroep volgt het advies van de officiële instanties zoals GGD Fryslân, RIVM en Scouting Nederland. Dat betekent dat de reguliere opkomsten de komende weken niet doorgaan. Dit geldt per direct, dus ook de opkomst van aanstaande zaterdag 14-03 komt te vervallen.

Uiteraard zullen we u, zodra er meer informatie is, informeren over de opkomsten en kampen die volgen.  ​

​Wij hopen u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u vragen hebben over deze beslissing kunt u deze stellen via de speltakleiding van uw kind. Wij hopen op uw begrip.

2020 03 Corona Tekengebied 1 kopie 3