logo dolfijnnen

Internationale Zoom-opkomst

Op maandagavond 15 maart hadden we wel een heel bijzondere opkomst! De Engelse groep Cub Scout pack in 7th Feltham Sea Scout Group had ons uitgenodigd voor een Zoom-bijeenkomst. Vanwege de Corona-beperkingen mogen zij als een jaar (sinds maart 2020) geen fysieke opkomsten houden. Iedere week is er dus een Zoom-opkomst, waar wij een keer bij mochten zijn. Heel bijzonder, want er waren 49 deelnemers!!!
De opkomst werd gestart met het hijsen van de Britse en Friese vlag, de wet en het Dolfijnenlied.
Daarna vertelden teamleiders over de eigen club en daarna deden we wat leuke spelletjes.
We begonnen met het samenstellen van de vlaggen met voorwerpen die je in huis kon vinden.
Vervolgens moesten we nog veel meer dingen zoeken voor een soort bingo (scavenger hunt). We moesten onder andere handschoenen, een pleister, wc-papier, een touwtje met een 8-knoop en een vork laten zien.
We sloten af met een spelletje 'hoofdtekenen': met een boek en een velletje papier op je hoofd proberen verschillende dingen te tekenen zoals een poes, gezicht en een bloem.
Leuk om een keer zo'n internationale ervaring te hebben!