logo dolfijnnen

2e kampdag we zijn in India

30 april

We zijn in India aangekomen! Helaas blijkt de tas van Phileane opengesneden. Al het geld er uit! Gelukkig heeft de suikertante van Phileane een noodenveloppe achter gelaten met een pinpas. Maar de pincode zit er niet bij! Gelukkig kunnen we tijdens de speurtocht de pincode achterhalen. De speurtocht was een mooie, maar best lange wandeling door het bos met verschillende opdrachten. Zo moesten we een ‘billenboom’ natekenen, een natuurschilderij maken en verschillende vragen beantwoorden.

Tegen lunchtijd kwamen we terug op het clubhuis, waar bleek dat de gevonden pincode gewerkt heeft. We eten een broodje knakworst en veel dolfijnen bouwen een mooie hut.

‘s Middags zijn we nog steeds in India en heeft Aouda, de Indiase achternicht van Phileane verschillende activiteiten voorbereid. De dolfijnen kunnen spelletjes spelen zoals Carrom (een kruising tussen sjoelen en poolbiljart) en Mens erger je niet (beide van Indiase komaf), ook werden er mooie kralenkettingen geregen, medallions gemaakt en Mandala’s getekend. Op een kampvuurtje werden heerlijke chapati’s (Indiase broodjes) gebakken. Als avondeten was er natuurlijk een Aziatische maaltijd: bami met kroepoek en atjar tjampoer.

In de loop van de avond zijn we in Singapore aangekomen. Deze stadsstaat is een echte plek van handel en ook bekend vanwege de strenge douanes en politie. Terwijl het om ons heen donker begint te worden spelen we het Singapore-Havenspel.

4 vinnen hebben elk een haven met producten. Deze producten zijn bijvoorbeeld schoenen, witte buizen en paarse doosjes. Elk van de vinleden heeft een soort boodschappenbriefje met producten die bij het havenkantoor (de leiding) gebracht moeten worden. De producten die gebracht moeten worden zijn bijvoorbeeld een bruine buis en een groen doosje. De dolfijn gaat dan met een eigen handelswaar (bijvoorbeeld een paar schoenen) naar de haven die de groene doosjes heeft. In die haven wordt het producten (1 tegen 1) geruild. Als ook de bruine buis verworven is door ruiling kan de dolfijn naar het havenkantoor met het boodschappenbriefje en de producten. Tegen inlevering hiervan krijgt de vin punten.

Ondertussen zijn er ook 2 vinnen douane. Zij hebben ook een boodschappenbriefje, maar mogen niet handelen. Zij confiskeren het product van de dolfijn die ermee rondloopt op weg naar een haven. Ook voor de douanes geldt dat de verworven producten met het boodschappenbriefje bij het havenkantoor ingeleverd kunnen worden tegen punten.

Heel erg moe van ‘s ochtends zeker 7 kilometer lopen, ‘s middags een tocht door India en ‘s avonds de handel in Singapore moeten we toch wel even douchen. En daarna heerlijk slapen, vol verwachting van wat China ons zal brengen.