logo dolfijnnen

Dolfijnen | 7-11 jaar

De meiden en jongens van de dolfijnen doen veel (knutsel)activiteiten in en om het clubhuis. Ze doen natuurlijk spelletjes met water, wind, boten en nog veel meer leuke dingen die te maken hebben met waterscouting.De dolfijnen gaan zo vaak mogelijk het water op. Als het mooi weer is gaan ze kanoën, bouwen ze een vlot of ze zeilen helemaal naar het Sneekermeer..

Opkomsttijd: Zaterdags 10.00 - 12.00 uur

Knop kijkje 02

Let op: voor de dolfijnen geldt een wachtlijst. Voorlopig hebben wij helaas niet direct ruimte om nieuwe scouts te verwelkomen.

Laatste nieuws Dolfijnen

St Joris

Op 20 april vierden we st Joris! Bij deze gebeurtenis hoort vuur en expressie. Dus was er een mooi kampvuurtje om marshmallows op te roosteren terwijl het verhaal van st Joris en de draak verteld werd. Ook werden er toneelgespeeld, gedanst en getekend.
Verder kon een potje 'Hollandse draak' natuurlijk ook niet ontbreken.

Tijdens de pauze vierden Corine en Jolle (leiding) hun verjaardag door te trakteren op een cupcake-draak.

Natuurexcursie

13 april hadden we een natuurexcursie. Onder begeleiding van enthousiaste vrijwilligers van Stichting Griene Dyk en de Fûgelwacht liepen we een rondje om de waterskibaan bij De Potten. Er werd verteld over de vogels en het leven in het riet en het water.
We troffen het met het weer zodat het een leuke en leerzame ochtend werd.

Na afloop was het tijd voor wat drinken en nog even een spelletje!

Popcorn, tapijttegels en papiervouwen

Op de prachtige lente-ochtend van 6 april hadden we een gevarieerd programma. De dolfijnen werden in 4 groepen verdeeld om alle activiteiten te kunnen doen.
We deden een uitdagende 'tapijttegelquiz' (deze was vanwege het mooie weer naar buiten verplaatst!). Op elke vraag van de quiz kon elke dolfijn een antwoord geven, met de keuzes uit A,B, C of D. Was het juiste antwoord gegeven dan kreeg de dolfijn een tapijttegel. De uitdaging was natuurlijk om een zo lang mogelijk spoor te maken.
Ook buiten was het popcorn bakken in de kampvuurkuil. Deze activiteit valt letterlijk en figuurlijk altijd in de smaak.
Maar ook binnen was het leuk. Er waren vouwblaadjes met origami-voorbeelden, stiften en veel papier om lekker bezig te zijn.
Het was weer een geslaagde opkomst!

Navigatie

Op 23 maart hadden we het over navigatie. Er was een leuke speurtocht uitgezet, waarbij per vin naar een baken genavigeerd moest worden met het kompas. Het gevonden baken bevatte vervolgens de coördinaten van het volgende punt.
Ook deden we het spel Levend Zeeslag; een heel grote variant van het spel met twee spelers. De dolfijnen zelf waren de boten en er was een enorm zeil gespannen door de ruimte zodat we elkaars speelveld niet konden zien.
Toen de tweede groep na de pauze wilde starten met de speurtocht begon het helaas te plenzen en hagelen. Maar gelukkig vermaakten de meesten zich prima met het aangeboden speelmateriaal van touwen en blokjes. Ook speelden we nog een spelletje 'Wat ben ik?'.