Verbouwing Scouting Centrum Sneek

Stichting SCS (Scouting Centrum Sneek) exploiteert en beheert de in 1920 gebouwde boerderij aan de Houkesloot. Het unieke pand, met vrije doorvaart naar het Sneekermeer, is een ideale locatie voor de beide waterscoutinggroepen Greate Pier en Tibrag die de vaste gebruikers zijn.

Door het intensieve gebruik van het al meer dan 100 jaar oude pand was een grondige renovatie en een deel nieuwbouw noodzakelijk. Met financiële bijdragen uit verschillende fondsen, eigen vermogen van SCS, Tibrag en Greate Pier, crowdfunding en enorm veel zelf werkzaamheid door een geweldige club vrijwilligers konden de plannen ook daadwerkelijk gerealiseerd worden.

Op 14 september 2021 werd de eerste paal geslagen van een compleet nieuwe aanbouw.
Het oude dak afgebroken waarna isolerende dakplaten werden geplaatst. De hele maand december stond in het teken van dakpannen leggen, heel veel dakpannen! Na 3 jaren van begroten, slopen en bouwen hebben wij op 3 juni 2023 ons mega project afgerond met een feestelijke opening en is Scouting Centrum Sneek weer klaar voor de toekomst.

Lees hier het fotoverslag met een impressie van de verbouwing.

Lees hier de nieuwsbrief zomer 2023.

Clubhuis huren? Scoutingkamp houden?

Onze mooie locatie met unieke ligging aan de Houkesloot is ideaal om een scoutingkamp te houden. Daarom verhuren wij het gebouw, 2 kampeervelden en ligplaatsen graag aan scoutingverenigingen.
Maak kennis met elfstedenstad Sneek en het prachtige vaar- en zeilwater in de buurt.

Groot kampterrein ca. 30 personen
Klein kampterrein ca. 15 personen
Binnen een slaapzolder ca. 30 personen
Kampvuurplaats omringd met houten zitbanken
Botenloods, zeer geschikt om overdekt buiten te zitten tijdens onbestendig weer.

Sanitaire voorzieningen: 1 ruimte met douche, toilet en wastafel geschikt voor invaliden
4 douches en 4 wastafels ( in 2 gescheiden ruimten)
2 x urinoir en 2 x toilet
wastrog

Keuken met magnetron, oven en koelkast, 5 pits gasfornuis en 1 lage brander voor mega grote pan
2 x aanrechtbladen met gootstenen.

Het gebouw is ondergebracht in de Stichting Scouting Centrum Sneek. Lelievletten en kano’s (inclusief complete inventaris) worden verhuurd door de eigen waterscoutinggroepen Tibrag en Greate Pier.

Verhuurmogelijkheden van het gebouw kunnen op aanvraag worden gedaan door een mail te sturen naar scsgebruik@scoutingcentrumsneek.nl

*Geen scoutingvereniging maar wel stichting of vereniging (zonder winstoog merk) en belangstelling om ons gebouw te gebruiken? Stuur ook, juist dan, gerust een email. Er is veel mogelijk.

Raad van aanbeveling

Crowdfunding

Stichting Scouting Centrum Sneek heeft van oktober 2020 t/m december 2021 door middel van crowdfunding 100 obligatie’s uitgegeven van ieder € 500,-. De rente bedraagt 2,0 of 0,0 % per jaar. Wij betalen de rente tegelijk met de aflossing uit. De keus voor rente vergoeding is aan de inschrijver even als de keus om de obligatie om te zetten in een gift.

Vanaf 1 januari 2022 is begonnen met aflossen. 25 jaar lang loten wij gemiddeld jaarlijks vier obligaties uit. De houders van de uitgelote obligaties worden geïnformeerd en kunnen hun keuze voor rente en terugbetaling aangeven.

Voor vragen over uw obligatie (s), de crowdfunding en het doorgeven van gewijzigde situatie’s zoals bijvoorbeeld verhuizing kunt u in contact treden met Dirk Jan Hoogendoorn op penningmeester@scoutingcentrumsneek.nl

Let op: De campagne is gesloten, er zijn geen nieuwe obligatie’s te koop.

Draagt u Stichting Scouting Centrum Sneek een warm hart toe en wilt u ons steunen? Dat kan door te doneren op onze rekening IBAN NL27 RABO0123308879

Wilt u de crowdfunding informatie nog eens nalezen? Download onze folder hier.

Screenshot 12

Wie gebruikt Scoutingcentrum Sneek?

Bevers, dolfijnen, zeeverkenners, wilde vaart en loodsen. Allemaal namen van leeftijdsgroepen van de scoutinggroepen Greate Pier en Tibrag in dit pand. Ze zijn al ruim 80 jaar op het water te vinden in hun karakteristieke lelievletten. Wie kent ze niet?

Maar ze doen meer. Ze ontplooien (veelal watergerelateerde) activiteiten voor de 175 scouts die vanaf hun zevende lid kunnen worden: van zeilen tot onderhoud van de vloot (12 Lelievletten en een aantal andere vaartuigen). Van splitsen en knopen tot spelletjes met water, wind, boten. Van knutselen tot vlotbouwen en meer. Veel meer. Zo leren de scouts roeien en wrikken, een vuur stoken, schiemanswerk, EHBO, een route uitzetten, hiken, barbecueën en andere typische scoutvaardigheden. De scouts kunnen zeildiploma’s halen en er worden zomerkampen, weekendkampen, zeiltochten, filmavonden, feestjes en andere activiteiten georganiseerd.

Scouting Sneek: van alles te doen!