4 september SUP en Kano
Het grote klusteam was bezig in en om het clubgebouw en ze hielpen ook even om de boten weer op de kant te krijgen. Heel fijn heren!
's Avonds had onze kookstaf een heerlijke barbecue bereid.Traditiegetrouw was er natuurlijk ook watermeloen als toetje!
Tegen de schemering was de barbecue opgestookt tot een prachtig kampvuur. Helaas bleek toen onze 'waterdag' wel heel letterlijk te zijn: een giga-regenbui zorgde dat we moesten schuilen onder het overdekte terras :-( . Maar gelukkig, nadat de Donald Duck uitgelezen was konden we tóch weer plaatsnemen bij het kampvuur (dat gelukkig niet gedoofd was!). Bij het kampvuur was het tijd voor tradities, een spannend verhaal (met een grappig slot) en het sketchje. Gelukkig ontbrak ook het langverwachte roosteren van de marshmellows niet!
Tijd om naar bed te gaan! Morgen moeten we weer vroeg uit de veren, de Stranddag staat ons nog te wachten. En o ja, inpakken :-( .
Op zaterdag werden we (na een niet al te lange nacht) wakker en aten een heerlijk ontbijt.
De Noordgolf startte met een wandelspeurtocht door het centrum van Franeker met Jarl, de jongen. Verschillende routetechnieken zoals bolletje-pijltje, kompaslezen en kaartlezen waren nodig om de route goed te lopen. Onderweg zagen we verschillende bezienswaardigheden in de mooie stad. We liepen langs het PC-veld, het Martenahuis, het Planetarium, de 11-stedenfontein en zagen mooie tuinen en parkjes.
Ondertussen bleef de Zuidgolf op het scoutingterrein. Er was een spannende kabelbaan door Otak de otter waar iedereen vanaf zoefde. Er werden mooie hutten gebouwd met de pionierpalen (Hobbe de hond) en lekker gespeeld met water.
Pirel de Potvis gaf ons een 'kampmysterie' om tussendoor aan te werken. Door verschillende puzzels op te lossen konden we ontdekken wie een zak marshmellows gestolen had.
De kookstaf had ondertussen een heerlijke stapel pannenkoeken gebakken die lekker opgesmikkeld werden.
Na de middag werd programma gewisseld. De Zuidgolf speelde ook nog even in de natuurspeeltuin.
Het avondeten van macaroni met saus ging met smaak naar binnen. Na de corvee waren er leuke 'inloopactiviteiten' zoals happy stones maken, scoubydoo-touwtjes knopen en kaarten borduren.
Tot slot was er nog een -voor wie zin had- actief avondspel! De leiding was afwisselend een makelaar in schepen, 'averij' of een timmerman zijn. De dolfijnen moesten proberen hun verkochte ' scheepje' bij de bank te krijgen. Dit door tikken en getikt te worden. Dit spel was bedacht door Balder, de barracuda, een roofvis die in een scheepswrak woont en daardoor veel van schepen afweet.
Moe, na zo'n actieve dag ligt iedereen lekker op zijn matje en zien we uit naar de waterdag van morgen!